21. ročník festivalu je za námi
zde jeho stručná bilance
21. ročník festivalu Jazz jde městem / Jazz Goes to Town je za námi. V tuto chvíli je nasnadě provést bilanci jeho nové tváře na počátku třetí dekády jeho existence, kterou formoval zcela nový pořadatelský tým kulturní neziskovky kontrapunkt.
Snad nezásadnější informací je, že festival nabídl ve dnech 13. – 17. října všech 34 plánovaných hudebních produkcí. Jednalo se konkrétně o 13 koncertů, 3 jam sessions, 1 pouliční koncert, 1 hudebně-taneční performanci, živý soundtrack k filmu Alfreda Hitchcocka The Lodger a 15 koncertů v OFF programu. V pěti dnech na něj zavítalo téměř 2000 návštěvníků.
V programu letošního ročníku Jazz Goes to Town byla zastoupena většina souborů a interpretů mladší a střední generace, kteří jsou určující pro podobu a vývoj současného jazzu v České republice. Vedle souborů Points Septet saxofonisty Luboše Soukupa nebo česko-polského kvintetu Inner Spaces trumpetistky Štěpánky Balcarové to byl například sextet Vertigo se zpěvačkou a cellistkou Dorou Barovou, avantgardní třináctičlenný bigband Bucinatores trombonisty Jana Jiruchy spolu s exkluzivním hostem Radomilem Uhlířem na postu vokalisty nebo známé klarinetové kvarteto Clarinet Factory.
Ze zahraničních hudebníků festival uvedl několik exkluzivních koncertů, které byly v České republice uvedeny premiérově. Jedním z nich bylo mezinárodní trio Hang Em High. Dalším exkluzivním bodem v programu festivalu bylo uvedení maďarského Dresch Quartetu legendárního saxofonisty Mihály Dresche. Dreschův krajan, skladatel a multiinstrumentalista Béla Ágoston představil v Bio Central svůj nejnovější projekt The Lodger Oktett. Jedná se o Ágostonovu kompozici, kterou vytvořil k filmu The Lodger - jednomu z prvních děl Alfreda Hitchcocka z roku 1927. Po jeho skončení následoval v Café NáPLAVKA jam session s další Ágostonovou kapelou Agostones, která se den nato objevila jako pouliční band v podchodu pod tř. Karla IV. Jednou z nejočekávanějších položek festivalového programu byl francouzský ansámbl Le Grand Orchestre armorigènE bretaňského klarinetisty a skladatele Michela Aumonta. Tento sedmičlenný orchestr uvedl v české premiéře strhující opus Rapsodie Barbare, který je pulsujícím amalgámem na pomezí moderního jazzu, soudobé vážné hudby a bretaňského folklóru.
Tvůrčí přístupy, které skýtá volná improvizace, představilo norsko-české trio Bergljot pianisty Vojtěcha Procházky a norsko-australské trio Mural, které vede australský improvizátor a hráč na dechové nástroje Jim Denley. Na festivalu vystoupila také jedna z nejpozoruhodnějších vokalistek působících v České republice Ridina Ahmedová. Spolu s basistou Petrem Tichým představili svůj nejnovější projekt HLAS KONTRA BAS.
Sobotní tečku za festivalovým programem pak obstaral noční jam session hudebníků ze skupin Bucinatores, Vertigo a Le Grand Orchestre armorigènE.
Návštěvnost prvního ročníku čítala cca 800 návštěvníků hlavního programu. Další tisícovka se rozptýlila na koncertech v hospůdkách, barech a kavárnách, tedy na tzv. OFF program, který vzešel z otevřené výzvy určené převážně mladším muzikantům a místním kapelám. Ten se rozprostřel v 6 podnicích starého města a v rámci něho proběhlo 15 koncertů.
Hlavní záměr kulturní neziskovky kontrapunkt, která se organizace letošního ročníku zhostila poprvé, aby se festivalová atmosféra otiskla v pěti říjnových dnech do života města, se dle prvních ohlédnutí naplnil. Děkujeme všem interpretům, návštěvníkům a našim partnerům. Doufáme, že se společně setkáme a rozezníme ulice Hradce Králové i příští rok.
Snad nezásadnější informací je, že festival nabídl ve dnech 13. – 17. října všech 34 plánovaných hudebních produkcí. Jednalo se konkrétně o 13 koncertů, 3 jam sessions, 1 pouliční koncert, 1 hudebně-taneční performanci, živý soundtrack k filmu Alfreda Hitchcocka The Lodger a 15 koncertů v OFF programu. V pěti dnech na něj zavítalo téměř 2000 návštěvníků.
V programu letošního ročníku Jazz Goes to Town byla zastoupena většina souborů a interpretů mladší a střední generace, kteří jsou určující pro podobu a vývoj současného jazzu v České republice. Vedle souborů Points Septet saxofonisty Luboše Soukupa nebo česko-polského kvintetu Inner Spaces trumpetistky Štěpánky Balcarové to byl například sextet Vertigo se zpěvačkou a cellistkou Dorou Barovou, avantgardní třináctičlenný bigband Bucinatores trombonisty Jana Jiruchy spolu s exkluzivním hostem Radomilem Uhlířem na postu vokalisty nebo známé klarinetové kvarteto Clarinet Factory.
Ze zahraničních hudebníků festival uvedl několik exkluzivních koncertů, které byly v České republice uvedeny premiérově. Jedním z nich bylo mezinárodní trio Hang Em High. Dalším exkluzivním bodem v programu festivalu bylo uvedení maďarského Dresch Quartetu legendárního saxofonisty Mihály Dresche. Dreschův krajan, skladatel a multiinstrumentalista Béla Ágoston představil v Bio Central svůj nejnovější projekt The Lodger Oktett. Jedná se o Ágostonovu kompozici, kterou vytvořil k filmu The Lodger - jednomu z prvních děl Alfreda Hitchcocka z roku 1927. Po jeho skončení následoval v Café NáPLAVKA jam session s další Ágostonovou kapelou Agostones, která se den nato objevila jako pouliční band v podchodu pod tř. Karla IV. Jednou z nejočekávanějších položek festivalového programu byl francouzský ansámbl Le Grand Orchestre armorigènE bretaňského klarinetisty a skladatele Michela Aumonta. Tento sedmičlenný orchestr uvedl v české premiéře strhující opus Rapsodie Barbare, který je pulsujícím amalgámem na pomezí moderního jazzu, soudobé vážné hudby a bretaňského folklóru.
Tvůrčí přístupy, které skýtá volná improvizace, představilo norsko-české trio Bergljot pianisty Vojtěcha Procházky a norsko-australské trio Mural, které vede australský improvizátor a hráč na dechové nástroje Jim Denley. Na festivalu vystoupila také jedna z nejpozoruhodnějších vokalistek působících v České republice Ridina Ahmedová. Spolu s basistou Petrem Tichým představili svůj nejnovější projekt HLAS KONTRA BAS.
Sobotní tečku za festivalovým programem pak obstaral noční jam session hudebníků ze skupin Bucinatores, Vertigo a Le Grand Orchestre armorigènE.
Návštěvnost prvního ročníku čítala cca 800 návštěvníků hlavního programu. Další tisícovka se rozptýlila na koncertech v hospůdkách, barech a kavárnách, tedy na tzv. OFF program, který vzešel z otevřené výzvy určené převážně mladším muzikantům a místním kapelám. Ten se rozprostřel v 6 podnicích starého města a v rámci něho proběhlo 15 koncertů.
Hlavní záměr kulturní neziskovky kontrapunkt, která se organizace letošního ročníku zhostila poprvé, aby se festivalová atmosféra otiskla v pěti říjnových dnech do života města, se dle prvních ohlédnutí naplnil. Děkujeme všem interpretům, návštěvníkům a našim partnerům. Doufáme, že se společně setkáme a rozezníme ulice Hradce Králové i příští rok.
Zdeněk Konečný
16:26, 22. října 2015
16:26, 22. října 2015
DALŠÍ NOVINKY
Nový festivalový web #JGTT22
Podpořte nás!
Merch 2015
Jak zakoupit vstupenky
na hlavní festivalové večery
Festivalový katalog
v prodeji
21. ročník vrcholí
přináší množství novinek
Michel Aumont et Le Grande Orchestre Armorigène (FR)
První den festivalu
zaznamenal ohlasy i v mediích
JH Big Band v AC klubu
12. 10. od 20:00
Agostones (HU)
16. 10. od 17:00
Bucinatores (CZ)
17. 10. od 20:00
Festival je za dveřmi!
Už máte vstupenky?
JGTT Jam Session
17. 10. od 23:00
Agostones jam session (HU
15. 10. od 22:00
PEe r r / tYhle + Emil & Jakub (FR/CZ)
16. 10. od 19 hodin
Vstupenky
a předprodej
Slovo dramaturga
HLAS KONTRA BAS
Ridina Ahmed & Petr Tichý (CZ)
Ridina Ahmed & Petr Tichý (CZ)
17.10. od 17 hodin
Cool Ticket
Váš telefon je i Vaše vstupenka
Sato-San To (CZ)
16.10. od 23 hodin
Proběhla tisková konference
k 21. ročníku festivalu
Bergljot (CZ/NOR)
16.10. od 18 hodin
Clarinet Factory (CZ)
16. 10. od 20 hodin
Inner Spaces (CZ/PL)
14. 10. od 19 hodin
Pod záštitou
kontrapunktu
Mike Fletcher Trio (GB/PL)